sobota, 20 sierpnia 2011

Ciasto kawowe

Nie piekłam nic przez cały tydzień. Jak dla mnie szok! Leń mnie złapał za obie ręce i wolałam kupić coś gotowego niż sama upiec. Ale dziś postanowiłam trochę nadrobić zaległości i upiec coś nowego.
Nigdy nie piekłam nic kawowego. A to dziwne, bo kawę uwielbiam i nie wyobrażam sobie dnia bez kubka aromatycznego naparu, który rano budzi mnie do życia. A jeszcze jak dostanę kubek dp łóżka...oj tak mogę zaczynać każdy dzień!
Ale do rzeczy. Ciasto kawowe, delikatne i puszyste, niezbyt słodkie. Nadaje się do mrożenia (oczywiście bez kremu na wierzchu).

Skład na ciasto:
1 łyżeczka kakao plus trochę do posypania
2 łyżki kawy rozpuszczalnej
225g miękkiego masła
225g drobnego cukru
225g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka

Skład na krem na wierzch:
1/2 kubeczka serka mascarpone
2 łyżki serka typu philadelphia
3-4 łyżeczki cukru waniliowego

Rozgrzewamy piekarnik do 180stopniC i przygotowujemy formę (ok.28x18cm).
Kawę i kakao rozpuszczamy w dwóch łyżkach ciepłej wody.
Jajka ubijamy z cukrem na blado-żółtą masę. Dodajemy płynną kawę z kakao. Dodajemy masło i dokładnie wszystko miksujemy, tak żeby nie było grudek. Można ewentualnie masło rozpuścić i dolewać płynne, wtedy łatwiej się wszystko połączy. Na koniec dodajemy mąkę i proszek do pieczenia i mieszamy.
Przekładamy do formy i pieczemy ok. 45min, lub do suchego patyczka. Zostawiamy ciasto na jakieś 10 min w piekarniku z otwartymi drzwiczkami i potem jeszcze w formie do całkowitego wystygnięcia.
Masę kremową przygotowujemy mieszając dwa rodzaje serka i cukier waniliowy na gładką masę. Smarujemy wystudzone ciasto i posypujemy kakao.
Smacznego!


PS. To ciasto zostawione na noc w lodówce nabiera cudownej głębi smaku! Jest o niebo lepsze na drugi dzień!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz