niedziela, 14 sierpnia 2011

Tort na 1-sze urodziny Ninki

Witam Was serdecznie w ten wyjątkowy dzień. Otóż dzisiaj moja najukochańsza córeczka Nina kończy roczek! Nie mogę w to uwierzyć, jak ten czas szybko leci.
Z tej wyjątkowej okazji wczoraj Ninka miała swoje pierwsze przyjęcie urodzinowe i pierwszy tort. Bardzo chciałam zrobić taki tort, który będzie ona też mogła spróbować. Po wielu poszukiwaniasz zdecydowałam się na to co zamieszczam niżej. Wybaczcie, ale nie jestem najlepsza w dekorowaniu ciast. Ale najważniejszy chyba jest fakt, że Nince smakowało!
Składniki na ciasto:
225g margaryny lub masła
225g drobnego cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
3 jajka z wolnego chowu
280g mąki samorosnącej (lub zwykłej i dodać ok 2 łyżeczki proszku do pieczenia)
30ml mleka

Składniki na masę:
kilka łyżek dżemu bez cukru - smak według uznania, ja użyłam malinowego
2 opakowania serka Philadelphia
kilka łyżek cukru pudru (według uznania)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
owoce do dekoracji

Rozgrzewamy piekarnik do 180stC.
Margarynę, cukier i wanilię ubijamy na blado żółtą masę. Następnie dodajemy jajka po jednym, z odrobiną mąki, tak żeby nam się nie zważyły składniki. Dokładnie miksujemy. Powoli dodajemy przesianą mąkę i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy mleko i wymieszamy łyżką.
Pieczemy w tortownicy przez ok. 45 minut, potem zostawiamy w piekarniku aż ciasto ostygnie.

Gdy ciasto całkowicie ostygnie, przecinamy je przez środek. Trzeba uważać, bo ciasto jest dosyć miękkie i łatwo można je połamać. Smarjemy najpierw dżemem a potem masą zrobioną z serka cukru i wanilii. Wierzch dekorujemy masą i owocami.
Ważne jest, aby takie ciasto dla dzieci było zrobione z jak najbardziej naturalnych składników. Jeśli Wasza pociecha cierpi na alergie, radzę nie eksperymentować, a ewentualnie zapytać lekarza co można podać na taką okazję.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. sto lat dla uroczej solenizantki :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. oj leci ten czas, leci... mój młodszy syn też niedawno skończył roczek i też nie wiem kiedy to zleciało...
    wszystkiego najlepszego dla małej ślicznotki

    OdpowiedzUsuń