czwartek, 19 maja 2011

Czekoladowe makaroniki według Nigelli

Witam!
Chciałam Wam zaproponować jak wykorzystać białka z jajek. Zostało mi ich kilka po zrobieniu bread and butter pudding i znalazłam w książce Nigelli Lawson ' Nigella Express' przepis właśnie na makaroniki. Przy okazji wspomnę, że jestem totalnie uzależniona od książek kucharskich. No i właśnie jednym z ostatnich nabytków jest wyżej wspomniana książka. Czyta się ją bardzo przyjemnie, jest sporo ciekawych przepisów. Gorąco ją polecam! Ale wracając do przepisu. Jest na prawdę prosty.

Skład:
2 białka z jajek
200 g mielonych migdałów
175g cukru pudru
30 g kakao

Rozgrzać piekarnik do 200stopni C. Przygotować blachę z pergaminem.
Białka połączyć z innymi składnikami i wymieszać. Wszystko będzie dosyć gęste. I tyle. Teraz tylko trzeba uformować kuleczki. Do tego celu przyda się miseczka z zimną wodą do maczania w niej rąk, żeby ciasto sie nam za bardzo nie kleiło. Farmujemy kuleczki i pieczemy przez ok 11 - 15 minut w zależności od wielkości ciasteczek. Mi wyszło ich 12 i piekłam przez 15 minut. W środku są wilgotne i na prawde smaczne do kawy czy herbaty. Polecam!

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. uwielbia przepisy nigelli i to ze nie wylałas tych białek a je wykorzystałas, brawo dla ciebie, w kuchni nie moze sie nic marnowac!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, naprawdę fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń